söndag 4 oktober 2009

Kanelbullens dag i 10 år!

Ibland kan svenska traditioner och påhitt vara rätt lamea men kanelbullens dag älskar jag! Jag menar, den här dagen har man faktiskt en ursäkt till att vräka i sig så många bullar som möjligt (och detta vill jag konstatera att jag inte gör i vanliga fall alla dagar..nej..inte alls...JAG LOVAR!...). Konstigt nog blev det bara 3 stycken idag. Inte mycket alls. Jag var hemma hos Maria hela eftermiddagen och bakade bullar. Vi bakade samtidigt som vi lyssnade till ful 90-talsmusik <3

Senare på kvällen kom Johanna, Emily och Frida över och åt bullar och drack thé. Det blev inte så långvarigt. Vi högläste bloggar (jag tror de flesta vet vilken blogg specifikt) och bara myste ^^. Men vi kändes oss så få..saknar christina <3

Godnatten

2 kommentarer:

  1. :( Saknar er mer. Det finns inga kanelbullar här. alltså det finns "cinnamon buns" men det är inte samma sak. Det är russin och glasyr och fel deg och klet och jag vet inte vad. Jag gråter. (Inte för att jag visste att det var kanelbullens dag, men ändå. För tre år sen var du och Fridi och hälsade på mig i Skärholmen....fatta. <3)

    SvaraRadera
  2. min stackare <3 jag tänkte precis igår på den dagen i skärholmen. hahah, ååh det var tider det. det var liksom 3 HELA ÅR SEN, helt sjukt vad tiden flyger.

    SvaraRadera