tisdag 30 mars 2010

bröllop vs jobb

Hej alla goda och glada. Jag har varit lite dålig med uppdatering men det är nog inte så många som bryr sig egentligen. Dagarna har degat ihop sig och jag vet varken ut eller in. Har gått på föreläsningar och jobbat lite, men allt känns så meningslöst.

Grädden på moset var idag när mamma och pappa kom hem från sin weekendvistelse i London. Det första mamma utbrister är "jag glömde...." Jag hade nämligen tjatat på henne i typ två veckor att köpa hem några Aussieprodukter till mig. Liksom det enda jag begärde! haha. Självklart så har hon glömt... och så får Jesper en gigantisk påse med Chelseaprylar. Tack! ^^

Och en till grej som gjorde mig ännu mer bummed... Min första arbetsdag så har min kusin sitt bröllop (ja, jag har fått jobb i sommar!) Det kan man väl inte missa, eller hur? Och sedan har jag inte fått ledigt till arvikafestivalen, jag poängterade liksom att jag vill ha ledigt v. 28 men icke. Får skicka in en ledighetsansökan igen..

Så min dag har varit sådär, faktiskt! Hoppas ni har haft det bättre.

4 kommentarer:

  1. hehe då är vi två som har problem med ledighet till arvika... vi lär inte vara populära hos christina kan jag ju säga :P hoppas du får ledigt till båda sakerna iallafall!!

    SvaraRadera
  2. usch jag håller också med. man får ju inte ledigt när man faktiskt har sagt till i GOD tid! :(

    SvaraRadera
  3. johanna - haha, japp.. vi får se till att ha ledigt till arvika helt enkelt!!

    Maria: jag vet! :( när tror du att de hör av sig om ledighet?

    SvaraRadera
  4. Ingen aning faktiskt.. snart hoppas jag. i veckan iaf! :) <3 men du får nog ledigt!

    SvaraRadera