tisdag 27 september 2011


Jag mår inte så bra för tillfället. Har drabbats av en uberjobbig infektion "där nere". Vid sådana här oönskade tillfällen (springer på toaletten varje kvart och dör av smärta!) finns det inget annat jag kan göra än att tänka på sommarminnen, till min fina sommarklänning som mamma och jag hittade när vi sprang runt i ett crazy shoppingmall i Thailand. Klänningen fann mig i ett vimmel av söta och kortväxta thailändare <3 (duuh) och för 30 kronor så var den min.

Vi firade vår första-dag-tillsammans på gatorna i centrala Bangkok. Till min förskräckelse så fann jag en reva i klänningen under dagen så fick täcka med en sjal för att inte visa mina behag från sidan!

Mamma hjälpte mig att laga den när vi var hemma i Sverige igen. Och efter det har den varit på mig om svenska sommarnätter, soliga dagar och kyliga nätter i Kroatien. Den hänger nu i garderoben och väntar på nya äventyr.

Och det var en liten berättelsen om min absoluta favoritklänning.

2 kommentarer:

  1. Åh, stackars! Låter inte så kul, hoppas det bli bättre snart!
    Och btw så är klänningen hur fin som helst!

    SvaraRadera
  2. gumman <3 hoppas verkligen det går över snart <3<3<3 så himla fint minne. mer sånt här! puss

    SvaraRadera